Friday 17 March 2017

Terpaksa Telan Vitamin C Setiap Hari.

My daily needs is vitamin C.

Tau tak kenapa ?

Sebab vitamin C sangat diperlukan oleh badan tetapi sangat malang apabila badan kita tidak boleh nak produce atau hasilkan sendiri.So apa yang patut kita buat adalah absorb vitamin C dari sumber lain seperti buah -buahan dan sayuran .


Kalau nak vitamin c dari buah-buahan terpaksalah  makan buah Oren setiap hari tetapi masalah cik khai nak makan  sebiji pon tak berapa rajin.kadang-kadang ade dalam.peti ais  tapi terlupa nak makan,Lagi sadis  kalau  nak  kopek pon malas...hahaha..Ade tau jenis macam ni.Jadi sebagai solution cik khai   telan je vit c.

Kenapa kena makan setiap hari?
Sebab badan kita bukan macam badan rabbit yang boleh hasilkan vitamin c sendiri.Ye ,Jangan korang tak percaya pulak rabbit memang Allah jadikan special sebab dia boleh hasilkan sendiri vitamin c.Bertambah Malang lagi setiap hari badan kita akan kehilangan vitamin c.

Ade pulak yang tanya macam mana Vitamin c boleh hilang?
Vitamin c boleh hilang melalui aktiviti harian kita,lagi-lagi kalau korang yang asyik stress je, Lagilah cepat vitamin c hilang tau.Itu yang makin hari nampak makin tua,kulit  pon berkedut-kedut.Mana taknye.vitamin c untuk awet muda,yang mana  menganduni kolagen & untuk maintain sistem imun kita.

Ha bayangkan lah korang asyik stress je tu macam mana?Hahaha..Jom lah telan Vitamin c bersama -sama sebelum muka tu makin berkedut ,kang tua sebelum masa pulak.Umur baru dua puluh .tapi nampak macam 40-an sudah.

Jangan lupa B complex ye.Elok sangat untuk korang yang kerap stress dan pening kepala.Ambik sekali dengan osteomatrix ..Kasi nyah itu stress jauh-jauh.

Eh nak bagitau sekarang B complex without GST tau..Kita punya vit B sekali dengan asid forlic bagus sangat untuk kita-kita yang perempuan ni ,lagi-lagi kalau korang yang plan for baby.

nak cuba vitamin shaklee?.
0136281843

0 comments:

Post a Comment