Friday 13 November 2015

Vitamin C overdose

Vitamin C overdose.





Ada orang tanya saya makan vitamin C banyak - banyak , tak overdose ke?tak bahaya ke?

Sentap jap..hihi


Aah kan.saya kalau telan vitamin C untuk daily routine saja pon 2-4tablet.ye la kan 2tablet pagi,2tablet petang/malam..kalau rajin ambik 2 Kali sehari la.kekadang ade jugak sekali sehari sbb 2 bj pon dah memadai...kadang terpikir nak cantik saya upkan ambik 4 bj sehari.

Kalau time saya demam/selsema saya akan upkan dose vitamin C kepada 2biji setiap 6-7jam .sebab??sebabnye untuk tingkatkan sistem imun dan hilangkan lenguh-lenguh badan masa demam.Disamping tu jugak kita pon  tak de la letih sangat.kot ade yang jenis berhingus/mukus yang asyik nak meleleh tu pon cpt kering.

Ok jawapan kepada soklan sentap...yela kan takut jugak teroverdose ek..

Bila dipikir-pikir dan bertanya pada yang arif,korang nak tau tak yang vitamin C yang semula jadi(maksudnye bukan vitamin sintetik(kalau nak lebih jelas silalah google ye)) ni klau berlebihan akan keluar melalui urine/air kencing. Takkan tersimpan dalam badan pon.

Lagi satu kebaikan vitamin C Shaklee(vitamin c lain saya Xsure..maaf ye) adalah menggunakan teknologi SR yang bermaksud sustained released (perlepasan secara berperingkat-100mg/hours).Vitamin C Shaklee 500mg maksudnye dalam 5jam baru akan fully released la.

so bagi saya sangat berbaloi la kalau ambik vitamin C Shaklee walau hanya 500mg je berbanding vitamin C lain dipasaran kan?KENAPA saya kata begitu,nntikan next post ye kita smbg lagi.(doakan saya rajin ye..wink**)

**dapatkan vitamin C anda dgn harga diskaun,bulan ni je ye..hihi

Ingin mencuba produk shaklee ?

sebarang pertanyaan/dapatkan produk

call/sms/wassap:0136281843
Email:sihatforall@gmail.com

0 comments:

Post a Comment