Wednesday 24 February 2016

Bahaya Rheumatoid Arthritis

Assalamualaikum anda semua!!
Moga  anda diberkati selalu.amin


                                               sumber:google

Apakah Rheumatoid Arthritis (RA)?
Arthritis adalah istilah umum untuk  sejenis keradangan  yang berlaku pada sendi-sendi menyebabkan sendi menjadi sakit.Rheumatoid arthritis adalah sejenis penyakit arthritis yang kronik .Ia juga di kenali sebagai penyakit autoimune kerana ia menyerang tisu sendi normal yang menyebabkan berlakunya keradangan pada sendi.  Keradangan pada tisu penggalas atau juga di kenali sebagai sinovia (synovium) sendi boleh menyebabkan kekejangan,kesakitan,pembengkakan,kemerahan dan kepanasan yang menyebabkan sendi tersebut hilang bentuk dan pesakit tidak akan dapat melakukan pergerakan seperti biasa.

Bahaya Rheumatoid Arthritis.

RA dikatakan penyakit yang akan berterusan menyerang pesakit dengan rasa sakit pada sendi dan inflamasi aktif sepanjang masa di panggil 'flares'.Tahukah anda,menurut mayo  clinic studies 2003, mereka yang menghidapi Rheumatoid Arthritis mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat sakit jantung dan stroke.HAl ini kerana Rheumatoid arthritis tidak hanya berlaku pada sendi tetapi ia juga menggangu fungsi organ.Inflamasi sitematik ini menyebabkan meningkatnya risiko untuk penyakit jantung dan stroke.

Awas juga untuk anda wahai wanita yang menopause bawah 45 tahun juga berisiko untuk mendapat penyakit kardiovaskular  kerana RA juga  kesan.Jadi selain dari pengambilan ubat-ubatan ,pengawalan makanan  juga mungkin boleh di titik beratkan bergantung pada  sensitiviti pesaki terhadap makanan yang diambil.

Pengamalan cara hidup yang sihat juga harus di titikberatkan ,memandangkan kehidupan kita pada masa kini  terlalu stress dengan kerja,jadual makan yang tidak teratur,berat badan berlebihan,pemakanan yang tinggi kalori tapi kurang dari segi nutrisi seperti fastfood,junkfood dan kurangnya senaman berkemungkinan menjadi faktor selain sejarah keluarga yang menghidapi arthritis.

Setakat harini,rawatan konversional juga masih mencari rawatan penyembuhan terbaik untuk penyakit ini kerana rawatan pada masa kini hanyalah ubat yang dipreskripsi untuk mengurangkan inflamasi atau gejala RA disamping kesan ubat yang masih memberi kesan sampingan pada pesakit.

Relevenkah supplement untuk Rheumatoid Arthritis(RA)?

Ya ,kerana terdapat supplement yang terbukti  selamat dan mampu mengurangkan gejala RA seterusnya meningkatkan nilai kesihatan anda pada tahap optimum.

VIVIX

Vivix adalah produk yang paling recommended untuk mengembalikan kesihatan yang optimum.Hal ini kerana kandungan yang terdapat dalam vivix mampu atau sangat baik untuk pembinaan sel baru dan dapat mengurangkan kesakitan yang di akibatkan oleh RA.Harga RM475

OMEGA GUARD.

Ia lebih dari sekadar minyak ikan tetapi mengandungi lebih omega 3 yang mana sanga diperlukan oleh badan dan sangat baik sebagai anti radang seterusnya dapat dapat menghilangkan rasa sakit.Harga RM 136 ,mengandungi 90 softgel.

OSTEMATRIX


ostematrix shaklee lebih dari sekadar pill kalsium tetapi ia dapat membantu meningkatan kesihatan tulang.Harga RM 61.00 ,terdapat 120tablet.

ADVANCE JOINT HEALTH TABLET (AJHT)



AJHT adalah terbukti dapat meningkatkan kesihatan sendi  dan menyokong kusyen (rawan) penyokong diantara tulang.Harga RM 124.00,mengandungi 60tablet.

COLLAGEN POWDER SHAKLEE


Kolagen shaklee juga sangat membantu bagi anda yang mempunyai masalah sendi selain dari untuk kecantikan.

Pulihkan kesihatan untuk hidup yang lebih hebat dan fantastik.Saya pilih shaklee.Bagi anda yang inginkan sebarang maklumat lanjut dan pembelian pada special  harga boleh menghubungi saya.

 Ingin mencuba produk shaklee ?
Ingin menjana pendapatan dengan shaklee ?


sebarang pertanyaan/dapatkan produk

call/sms/wassap:0136281843
Email:sihatforall@gmail.com













0 comments:

Post a Comment