Sunday 28 February 2016

Tiroid Sembuh Lepas Ambil Vivix?

Hai anda semua..




Apa itu tiroid?

Tiroid adalah sejenis kalenjar dalam tubuh kita .Secara anatominya kalenjar tiroid melakukan dua tugasan kerana kalenjar ini akan mengeluarkan  hormon tiroksin (T4) dan juga triodotiroksin (T4).Jadi masalah kesihatan akan timbul apabila kalenjar ini tidak dapat berfungsi dengan sempurna yang mengakibatkan kemurungan,berat berlebihan atau terlalu kurus,dan tahap tenaga.

Awas pada anda kaum wanita,kearana menurut kajian tiroid ini lebih banyak terjadi pada kaum wanita berbanding lelaki.Daripada empat orang wanita ,satu daripadanya akan mendapat penyakit tiroid pada pada usia 20an atas sebab yang tidak di ketahui.

Terdapat dua jenis penyakit tiroid:

  • Hipertiroidisme-hormon tiroid pada aras tinggi
-Berlaku kerana hormon tiroksin (T4) dan juga triodotiroksin (T4) yang tinggi dalam badan
.
  • Hipotiroidisme-hormon tiroid pada aras rendah
-Berlaku kerana tidak mempunyai hormon tiroid yang mencukupi.


Bagaimana vivix membantu pesakit tiroid?

Vivix shaklee adalah tonic ajaib kerana ia membantu merawat hingga ke peringkat  DNA.Seperti kita ketahui DNA adalah basic pada tubuh badan kita.hal ini bermaksud dapat membantu peasakit bukan hanya pada masalah yang berlaku tetapi ,ia juga membantu merawati hingga ke peringkat yang paling asas iaitu DNA. Tahukah kita bagaimana tubuh kita terbina? tubuh kita terbina daripada DNA ->sel ->tisu ->organ ->sistem.

DNA adalah bahan genetik yang bermaksud ia diwarisi dari genetik induk seperti kita pasti akan mempunyai ciri-ciri atau gen yang diwarisi dari ibu dan ayah.Hal ini bermaksud  DNA kita akan mewarisi sebahagian iri-ciri ibu kandung dan sebagian lagi akan mengandungi ciri-ciri DNA bapa kandung. Hanya ujian DNA dapat mengenal pasti kesahihannya.

Andai berlaku kerosakan pada DNA,sel  yang rosak akan mati atau di repair olehnya sendiri.Vivix mempunyi keupayaan untuk membantu merepair sel yang rosak .HAl ini kerana vivix shaklee mengandungi kandungan anti oksidan yang sangat tinggi berbanding produk yang lain.Tahukah anda  DNA yang rosak dan tidak mati akan menyebabkan berlakunya penyakit yang serious seperti kanser kerana ia akan keep duplicate DNA yang sudah rosak ,maka terjadilah penyakit.



Jadi tidak keterlaluan saya katakan yang penyakit tiroid adalah bermula dengan masalah hormon.Pengambilan vivix akan membantu mempertingkat kualiti sel dan ia juga memperbaiki sel,so dalam masa yang sama juga akan mengurangkan masalah penyakit tiroid.

Jom baca testimoni mereka


 Ingin mencuba produk shaklee ?
Ingin menjana pendapatan dengan shaklee ?


sebarang pertanyaan/dapatkan produk

call/sms/wassap:0136281843
Email:sihatforall@gmail.com





0 comments:

Post a Comment