Sunday 22 May 2016

5 Sumber Zink Untuk Keperluan Tubuh Dan Kepentingan Nya.

Pernah tak anda dengar vitamin zinc complex?Tahukah anda  1/3 daripada penduduk bumi mengalami penyakit yang di akibatkan oleh kekurangan zinc dan lebih 800 000 kematian berlaku akibat dari kekurangan zink..Dan saya yakin ramai di antara  kita  tidak  tahu  bahawa zink sangat penting untuk kesihatan badan di samping vitamin dan mineral yang lain seperti megnsium,kalsium,boron,iron dan sebagainya.

Zink adalah mineral yang terdapat dalam setiap sel tubuh kita (wajib atau perlu ada).Zink di perlukan untuk membantu ransangan tindak balas bagi lebih dari 100 enzim iaitu bahan penggalak pada reaksi boikimia dalam tubuh badan kita.Zink juga sangat di perlukan untuk membantu untuk  memetabolisma karbohidrat,protien dan lemak.

Sumber zink yang boleh anda ambil adalah:

1-Daging
hanya dengan pengambilan 3 oz daging , dapat  memberi anda 40%  zink lebih dari nilai yang tubuh kita perlukan setiap hari.

2-Bijirin  dan kekacang.
Zink juga boleh didapati dalam kekacang seperti kacang peas,kacang lima,tempe,biji labu,kacang almond,biji matahari (kauci) selain itu bijirin gandum adalah sumber zink yang terbaik.

3-Produk Tenusu
Produk tenusu juga antara makanan yang dapat menyumbangkan sumber zink yang di perlukan oleh tubuh seperti keju dan yougurt.

4-Makanan Laut 
Walaupun seringkali kita mendengar yang makanan laut di kaitkan dengan ellergic(alahan gatal dan sebagainya) dan penyakit gaut tetapi makanan laut atau seafood yang diambil dalam keadaan tidak excessive mampu menyediakan keperluan zink pada si pemakan.

5-Supplement
Bagi saya pengambilan zink complex dalam bentuk supplement adalah yang paling mudah.Saya sarankan anda menggunakan zink complex shaklee kerana terbukti ber kesan.
ok bagi anda yang ingin mendapatkan produk shaklee boleh la hubungi saya.


Ingin mencuba produk shaklee ?
Ingin menjana pendapatan dengan shaklee ?


sebarang pertanyaan/dapatkan produk

call/sms/wassap:0136281843
Email:sihatforall@gmail.com

0 comments:

Post a Comment