Saturday 29 April 2017

Kenapa Kita Perlukan Protien?

Selamat pagi semua dan assalamualaikum.Moga harini kita semua terus dilimpahkan rahmat dan kasih sayang Nya.amin.

Korang tahu tak?
10juta sel mati setiap hari😱😱😱😱

Apa nak buat?
Sebab tu la kita perlukan protein setiap hari untuk pembinaan semula sel baru dan kalau korang nak tahu salah satu fungsi protein adalah untuk menghasilkan sel-sel sel baru.Jadi boleh la  kita saya katakan yang protein ini adalah sangat penting dan wajib diambil setiap hari seperti yang disaran.

Protein memang boleh dapat dari ikan ,daging,sumber kekacang tapi takut tak mampu nak menelan supaya cukup dengan keperluan badan.saya  mengaku memang tak mampu nak telan banyak benda dalam satu hari dengan kerja diofficenya ,nak balik masak pon  tak berapa rajin...huhu.

Jadi bagi saya ,soy protein dari esp (energizing soy protien) adalah pilihan yang TERBAIK.Dengan hanya rm 150 setong /850 gram untuk kegunaan 1-2 bulan should be ok sangat la kan.

Sebab ape saya kata ok sangat,korang jimat duit breakfast,lepas tu boleh dapat renew sel setiap hari,lagi apa yang korang  boleh dapat adalah jika  korang ade migraine dan gastrik, insha Allah esp boleh tolong redakan sakit korang.

Ramai jugak yang bagi feedback gastrik hilang lepas minum esp,kulit semakin halus.Kalau lagi rajin boleh buat masker esp (kalau tak tau nanti iols ajarkan.


Posted in

0 comments:

Post a Comment