Saturday 22 April 2017

Malaysia ranking ke 6 obesiti?




Malaysia ranking ke 6 obesiti diantara 48 negara..HEBAT Malaysia.

Obesiti antara penyebab banyak penyakit..ini serious!!

Gaya pemakanan dan aktiviti harian banyak mempengaruhi tahap kesihatan kita...lagi satu pemakanan harini yang tinggi kalori TAPI rendah kadar nutrisi yang diperlukan tubuh penyumbang utama obesiti.

Malnutrisi-mereka yang kurang nutrisi..kurang nutrisi ni bukan kira kurus kedempeng je dah di kira  kurang nutrisi tau,badan comel bak apam pon boleh jadi kurang nutrisi.Nutrisi adalah khasiat dalam makanan...saya kira makanan kita hari ini kualitinya sudah jauh berbeza dari zaman mak datuk kita.Hal ini berlaku kerana penggunaan racun serangga dan tanah kita yang sudah atau sedang  menghadapi krisis pencemaran.so what we have( quality of foods) now is less than a hundred years back.

Then ,saya dengan rendah hati dan diri menyeru anda supaya tingkatkan pengambilan makanan berkhasiat seperti buah dan sayur,kurang kan pengambilan  process food & fast food...dan lagi satu ,pengambilan supplement juga membantu anda utk tinggilan tahap/nilai kesihatan anda.


Jangan kerana kita kedekut  melabur untuk kesihatan membuatkan kita menyesal kemudian.Bagi anda yang obes,slimming set dari shaklee mungkin membantu.


Nak order?Whats apps ke  6013-6281843 atau boleh terus klik button di bawah




0 comments:

Post a Comment